Dostawcy Tożsamości w ramach mojeID, którymi są przede wszystkim banki, zapewniają swoim klientom możliwość zdalnego potwierdzenia tożsamości w oparciu o środek identyfikacji elektronicznej wydawany klientowi (tzw. tożsamość cyfrowa). Wynika to z wymogów mojeID opartych o obowiązujące przepisy prawa w zakresie identyfikacji elektronicznej.
Dokładne zasady i warunki wydawania środków identyfikacji elektronicznej określa każdy dostawca tożsamości. Informację są udostępniane dla klientów na stronach bankowości elektronicznej dostawców tożsamości.
Środkiem identyfikacji elektronicznej jest zestaw danych umożliwiających ustalenie tożsamości osoby fizycznej (formalnie fizycznej lub prawnej, lub osoby fizycznej reprezentującej osobę prawną), używany w celu identyfikacji elektronicznej tej osoby w usługach online. Środkiem identyfikacji elektronicznej jest tylko taki zestaw danych identyfikujących, który pozwala na ustalenie tożsamości. W praktyce, gdy tzw. dostawca usług (świadczący usługę na rzecz klienta i potrzebujący zweryfikować jego tożsamość) otrzyma zweryfikowane przez tzw. dostawcę tożsamości (w praktyce bank – tzw. Wydawca środka identyfikacji elektronicznej) PESEL, imię i nazwisko, będzie pewny, „kto jest po drugiej stronie monitora”.
Szczegółowe regulacje w sprawie środka identyfikacji elektronicznej określa rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylające dyrektywę 1999/93/WE, zwane eIDAS.