Co to jest środek identyfikacji elektronicznej?

Dostawcy Tożsamości w ramach mojeID, którymi są przede wszystkim banki, zapewniają swoim klientom możliwość zdalnego potwierdzenia tożsamości w oparciu o środek identyfikacji elektronicznej wydawany klientowi (tzw. tożsamość cyfrowa). Wynika to z wymogów mojeID opartych o obowiązujące przepisy prawa w zakresie identyfikacji elektronicznej.

Dokładne zasady i warunki wydawania środków identyfikacji elektronicznej określa każdy dostawca tożsamości. Informację są udostępniane dla klientów na stronach bankowości elektronicznej dostawców tożsamości.

Środkiem identyfikacji elektronicznej jest zestaw danych umożliwiających ustalenie tożsamości osoby fizycznej (formalnie fizycznej lub prawnej, lub osoby fizycznej reprezentującej osobę prawną), używany w celu identyfikacji elektronicznej tej osoby w usługach online. Środkiem identyfikacji elektronicznej jest tylko taki zestaw danych identyfikujących, który pozwala na ustalenie tożsamości. W praktyce, gdy tzw. dostawca usług (świadczący usługę na rzecz klienta i potrzebujący zweryfikować jego tożsamość) otrzyma zweryfikowane przez tzw. dostawcę tożsamości (w praktyce bank – tzw. Wydawca środka identyfikacji elektronicznej) PESEL, imię i nazwisko, będzie pewny, „kto jest po drugiej stronie monitora”.

Szczegółowe regulacje w sprawie środka identyfikacji elektronicznej określa rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylające dyrektywę 1999/93/WE, zwane eIDAS.



Powrót do wszystkich pytań

Sprawdź także aktualności Wszystkie aktualności

16
07.2024

Jak Polacy korzystają z narzędzi ułatwiających dostęp do świata cyfrowych usług? Wyniki badania KIR i ZBP


Kontakty z administracją publiczną (43 proc.), usługi użyteczności publicznej (26 proc.) i usługi...
czytaj więcej
10
07.2024

Usługa mojeID już dostępna dla klientów Comarch Apfino


Comarch Finance Connect umożliwił swoim klientom, korzystającym z usług online świadczonych na...
czytaj więcej
18
06.2024

Za pomocą mojeID swoją tożsamość potwierdzamy online już od 5 lat.


Ponad 340 milionów zdalnych uwierzytelnień w 60 miesięcy.
czytaj więcej
17
04.2024

Zdalna weryfikacja tożsamości w UNIQA: bezpieczeństwo i wygoda dzięki mojeID


UNIQA wdrożyła cyfrowe potwierdzanie tożsamości podczas składania wniosku o zawarcie umowy...
czytaj więcej
09
08.2023

mojeID dostępne dla klientów Polskich ePłatności


Polskie ePłatności (PeP) dołączyły do grona firm, które korzystają z potwierdzania tożsamości za...
czytaj więcej
29
05.2023

mojeID dostępne dla klientów Santander Leasing S.A.


Santander Leasing, jako jeden z pierwszych usługodawców w sektorze leasingowym, umożliwia swoim...
czytaj więcej
24
05.2023

mojeID potwierdzi tożsamość klientów LeaseLink


LeaseLink, fintech leasingowy, umożliwił swoim klientom zdalne potwierdzanie tożsamości poprzez...
czytaj więcej
12
04.2023

Darczyńcy UNICEF Polska mogą zdalnie aktywować polecenie zapłaty przez mojeID


UNICEF Polska wdrożył usługę mojeID, dostarczaną przez KIR. Umożliwi ona Darczyńcom Stowarzyszenia...
czytaj więcej
08
02.2023

mojeID i mSzafir debiutują na rynku nieruchomości


MAXON Nieruchomości, firma działająca na warszawskim rynku nieruchomości, umożliwiła swoim klientom...
czytaj więcej
18
01.2023

Potwierdzanie tożsamości z mojeID w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Banku Millennium


Bank Millennium umożliwił swoim klientom potwierdzanie tożsamości za pomocą mojeID, usługi...
czytaj więcej
19
12.2022

Klienci Alior Banku mogą już korzystać z mojeID w usługach administracji publicznej


Klienci Alior Banku mogą korzystać ze zdalnego potwierdzania tożsamości, rozwiązania dostarczanego...
czytaj więcej
08
08.2022

Klienci Alior Banku załatwią szybciej swoje sprawy dzięki mojeID


Alior Bank dołącza do grona dostawców tożsamości w ramach usługi mojeID dostarczanej przez KIR....
czytaj więcej