Data: 2021.02.02
Klienci kolejnych 98 Banków Spółdzielczych zrzeszonych w Grupie BPS, 3 współpracujących banków oraz Banku BPS mogą potwierdzać swoją tożsamość online za pomocą mojeID – usługi dostarczanej przez KIR. Tym samym usługa mojeID jest już dostępna w 267 Bankach Spółdzielczych zrzeszonych w Grupie BPS, 6 bankach współpracujących oraz w Banku BPS.
mojeID umożliwia zdalne potwierdzanie tożsamości za pomocą danych z bankowości internetowej. Klient banku może potwierdzić swoje dane szybko i bezpiecznie, na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu. Co istotne dla bezpieczeństwa danych, klient wyraża jasną zgodę na zakres i cel przekazywanych informacji. Dzięki integracji z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym, użytkownik może korzystać z usług świadczonych online zarówno przez dostawców komercyjnych, jak i administrację publiczną. Oznacza to dostęp do oferty przedsiębiorstw z różnych branż, m.in. dostawców energii, usług medycznych, ubezpieczeniowych, czy telekomunikacyjnych, jak i szerokiego spektrum spraw urzędowych, obejmujących m.in. zdalne złożenie wniosku o dowód osobisty, rejestrację pojazdu czy uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego. Ponadto, osoby posługujące się Profilem Zaufanym mogą teraz zapisać się online na szczepienia przeciwko COVID-19.
– Dostęp do różnych usług cyfrowych i załatwianie wielu spraw bez wychodzenia z domu, tylko za pomocą komputera, stało się w ostatnich miesiącach powszechne i wiele wskazuje na to, że ten trend się utrzyma. Przekonujemy się, jakie to wygodne i proste. Użytkownicy bankowości internetowej mają do dyspozycji nie tylko narzędzie do zarządzania domowym budżetem, ale także, dzięki usłudze mojeID i Profil Zaufany, cyfrowe narzędzie do potwierdzania swojej tożsamości przez Internet. Znaczna część Banków Spółdzielczych z Grupy BPS już w lipcu zeszłego roku wdrożyła mojeID, co spotkało się z dużym zainteresowaniem ich klientów. Dziś przyszedł czas na kolejne Banki Spółdzielcze i Bank BPS. Cieszę się, że mojeID zyskuje popularność w coraz szerszych kręgach naszych klientów. Ułatwia funkcjonowanie w pandemicznych czasach i doskonale spełnia swoją funkcję – mówi Artur Adamczyk, Prezes Zarządu Banku BPS zrzeszającego Banki Spółdzielcze.
– Rozwój usług zdalnych nie jest możliwy bez tożsamości cyfrowej. Wdrożenie mojeID jest więc technologicznym i procesowym skokiem w przyszłość. Banki spółdzielcze, które są liderami pod względem tempa implementowania wszelkich nowinek technologicznych, są tego w pełni świadome. Upowszechnienie mojeID z pewnością przyczyni się do intensywniejszego rozwoju cyfrowej gospodarki, zarówno w wymiarze komercyjnym jak i administracyjnym. W bliskim partnerstwie z sektorem bankowości spółdzielczej konsekwentnie pracujemy nad tym zadaniem – mówi Piotr Alicki, Prezes Zarządu KIR.
mojeID jest udostępniane przez systematycznie rosnącą liczbę dostawców usług z różnych sektorów gospodarki. KIR prowadzi intensywne prace wdrożeniowe z kolejnymi dostawcami usług oraz bankami jako dostawcami tożsamości. Obecnie oprócz banków spółdzielczych, dostawcami tożsamości w usłudze mojeID, jest pięć banków komercyjnych. Liczba aktywnych klientów bankowości elektronicznej mogących korzystać z usługi mojeID wynosi blisko 13 mln. Wdrożenie w kolejnych Bankach Spółdzielczych Grupy BPS planowane jest do końca pierwszego półrocza 2021 r. Więcej na www.mojbank.pl/ i www.bankbps.pl
****
Grupa BPS to największe zrzeszenie Banków Spółdzielczych w Polsce. Tworzy je 325 Banków Spółdzielczych zrzeszonych z Bankiem BPS. Banki Spółdzielcze z Grupy BPS to ponad 2 300 placówek, z dostępem do ponad 2 200 bezprowizyjnych bankomatów w całej Polsce dla swoich klientów. Banki Spółdzielcze z Grupy BPS obsługują klientów indywidualnych, małe i średnie przedsiębiorstwa oraz jednostki samorządu terytorialnego. Oferują produkty i usługi finansowe dostosowane do potrzeb lokalnych społeczności, w których działają. Grupa BPS oferuje usługi finansowe w zakresie obsługi maklerskiej, faktoringu, leasingu oraz funduszy inwestycyjnych. Więcej na www.mojbank.pl/ i www.bankbps.pl
Kontakt dla mediów:
Agnieszka Chrobot
tel. 721 001 235
e-mail:
Biuro Prasowe: www.bankbps.prowly.com
****
KIR został powołany z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich i 16 banków komercyjnych w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce. Jest kluczową firmą obsługującą infrastrukturę polskiego sektora bankowego. Zapewnia niezawodność i bezpieczeństwo w zakresie świadczonych usług, dążąc do efektywnego wspierania rozwoju digitalizacji gospodarki.
Wykorzystując unikalne w skali polskiego rynku kompetencje i doświadczenie, KIR rozwija i dostarcza rozwiązania systemowe dopasowane do potrzeb sektora bankowego oraz aktywnie uczestniczy w procesie cyfryzacji administracji publicznej.
Kontakt dla mediów:
Anna Olszewska
Rzecznik prasowy tel. (22) 545 53 60, 691 890 584
e-mail: