Data: 2020.12.28
Ultimo, jedna z wiodących firm nowoczesnego zarządzania wierzytelnościami w Polsce, wprowadza możliwość zdalnego potwierdzenia tożsamości przy pomocy usługi mojeID, dostarczanej przez KIR. Dzięki temu klienci firmy będą mogli w wygodny i bezpieczny sposób potwierdzić swoją tożsamość przy rejestracji do portalu obsługi zadłużenia klientów eUltimo.pl.
mojeID to nowoczesne i bezpieczne narzędzie do potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Usługa umożliwia zdalne uwierzytelnienie klienta w procesach, które dotychczas wymagały osobistej wizyty w placówce firmy lub wysyłania dokumentów kurierem. Udostępnienie mojeID przez Ultimo umożliwi klientom bezpieczną rejestrację w portalu eUltimo.pl. Weryfikacja tożsamości z wykorzystaniem mojeID odbywa się poprzez systemy bankowości elektronicznej, w oparciu o dane, które zostały wcześniej sprawdzone przez podmiot zaufany, jakim jest np. bank.
– Coraz więcej naszych klientów ceni sobie możliwość kontaktu w kanałach online. W Ultimo dajemy klientom możliwość wyboru sposobu porozumienia, w tym uzgodnienia spłaty zadłużenia przez internet. Dzięki temu klienci mogą zarządzać swoim zadłużeniem bez konieczności kontaktu telefonicznego z doradcą. Udostępnienie możliwości potwierdzenia tożsamości poprzez mojeID jest kolejnym etapem rozwoju naszych usług. Weryfikacja tożsamości klienta przez mojeID przy zakładaniu konta na eUltimo.pl upraszcza ten proces, przy jednoczesnym zagwarantowaniu wysokiego bezpieczeństwa wrażliwych danych naszych klientów – mówi Damian Bednarski, Dyrektor Zarządzający Windykacją Polubowną w Ultimo S.A.
Ultimo od prawie 20 lat specjalizuje się w zarządzaniu wierzytelnościami. Pomaga osobom zadłużonym polubownie i sukcesywnie spłacić dług oraz pozbyć się obciążenia domowego budżetu. Ultimo oferuje klientom możliwość uzgodnienia rat, dopasowanych do ich możliwości finansowych. Od 2014 r. spółka jest częścią europejskiej grupy B2Holding.
– Ostatnie miesiące pokazały, jak kluczowe dla sprawnego prowadzenia procesów biznesowych jest upowszechnienie narzędzi identyfikacji elektronicznej. Również z perspektywy potrzeb indywidualnego użytkownika szybkie, wygodne i bezpieczne potwierdzanie tożsamości stało się podstawą funkcjonowania w świecie cyfrowym, zarówno w obszarze usług komercyjnych, jak i w administracji publicznej. Mamy nadzieję, że również klienci Ultimo docenią rozwiązanie pozwalające na kontakt z firmą całkowicie w trybie zdalnym – mówi Piotr Wichowski, dyrektor Linii biznesowej usługi identyfikacji w KIR.
Usługa mojeID umożliwia zdalne potwierdzanie tożsamości u usługodawców z wielu różnych branż – m.in. ubezpieczeniowej, ochrony zdrowia, finansowej, energetycznej. mojeID jest również wykorzystywane w procesach uwierzytelniania w usługach dostarczanych przez podmioty administracji publicznej.